Wednesday, September 7, 2011

SEMUA DEMAM

Hari ini saya kuatkan semangat untuk pergi kerja memandang mc sampai semalam sahaja. Namun, menjelang tengahari batuk mula menyerang dan saya terasa sungguh tidak berdaya. selepas memberikan sedikit tugasan kepada pelajar saya pergi ke klinik berdekatan. Alhamdulillah doktor memberi cuti rehat untuk hari ini. Dapatlah saya pulang untuk berehat memandang batuk saya semakin teruk. 

Namun, sebaik sahaja sampai dirumah, pengasuh menghantar mesej memberitahu Aqil pulak demam. Saya terus pergi mengambil dia kerana risau akan berjangkit kepada kawan-kawan kecilnya yang lain. Ingat dapatlah saya berehat dengan tenang tetapi tidak begitu. Aqil asyik merengek kerana suhu badannya yang agak tinggi. Saya memujuk beliau  makan ubat namun ditolaknya. Habis gaya dan helah difikir untuk memberi ubat kepadanya tetapi ditolak mentah-mentah. Saya biarkan dia tidur dahulu agar nanti dia akan lapar dan minta susu. Namun sampai petang nampaknya dia masih tidak mahu minum. Mungkin tekaknya sakit atau panas. Saya agak begitu. Harap sekejap lagi dia akan bangun dan minum susu yang terpaksa dicampur dengan ubat. 

Abahnya pula mula mengalami simptom-simptom demam yang sama. Ya Allah! kuatkanlah semangat saya untuk menghadapi semua ujian ini. Semoga Allah s.w.t memberi pertolongan kepada hamba-Nya yang lemah dan tidak berdaya ini. Amin.

2 comments:

Unknown said...

salam kak murni, moga cepat sembuh. syafakillah

Unknown said...

terima kasih hanis... inilah dugaan di bulan syawal!