Thursday, October 13, 2011

SYUKUR PADAMU

Sungguh saya berasa amat bersyukur ke hadrat Allah s.w.t yang telah memberi kekuatan (yang agak luar biasa) dan kesihatan yang baik di akhir-akhir ini. Hampir 3 minggu saya bertungkus-lumus menyiapkan segala tugas yang akan ditinggalkan kepada rakan sejawat. Alhamdulillah! hampir 99% kerja saya telah pun diselesaikan. Harap ia tidak membebankan guru pengganti yang akan menyambung tugasan saya selama 3 bulan di IKMKL. Insyaallah! minggu hadapan saya akan cuti bersalin dan tarikh jangkaannya adalah 2 hari sebelum Deepavali. Doakan saya semoga selamat bersalin untuk anak yang kedua ini. Semoga dipermudahkan segala urusan oleh Allah s.w.t. 


Saya juga memohon maaf kepada pembaca blog saya, ingat ke blog ini tiada pembaca setia rupa-rupanya ada. Saya agak mungkin tak ramai, namun Alhamdulillah!. Terima kasih kepada rakan sahabat maya yang sudi singgah di ruangan saya ini. 


Sepanjang saya hamil anak yang kedua ini, ramai yang bertanya
"Dah scan baby belum?". Jawapan saya 
"Dah, tapi tak nampak jantina". Kebanyakannya akan membalas begini 
"Oh! biasa kalau tak nampak mesti perempuan". Dalam hati saya berbunga riang sebabnya hampir 'sebeban' dah baju warna pink yang berambu-rambai siap dibeli... muahaha... Tambahan lagi, instinct saya kuat mengatakan perempuan. Harap ia menjadi kenyataan. Amin. Namun, kalau ditakdirkan lelaki saya suka aje, siapa yang tak sayang anak kan?... hahaha... Yang penting sihat dan menjadi hamba Allah yg bertaqwa. Insyaallah!

3 comments:

teratai said...

semoga selamat bersalin,sihat ibu n anak (tak kira boy or girl)...amin

musi said...

Assalamualaikum wm wb;
Jika kelapangan baca ayat-ayat suci, dendangkan selawat,alunkan nasyid memuji allah - mudah-mudahan akan mendapat anak yang soleh/hah.

WATIE said...

selamat bercuti bersalin kak fifah!!