Friday, November 30, 2012

MAHA 2012

MAHA 2012 telah saya kunjungi dengan semangat yang berkobar-kobar..Saya sekeluarga bersama adik dan kakak terpacak di tapak ekspo tepat jam 10.30 pagi. Waktu tu memang cun sebab parking memang masih banyak mungkin sebab kami pergi hari Rabu hari orang kerja...heehee. En. Nazri berusaha mencari parking yang paaling dekat. Alhamdulillah! kami dapat parking berhampiran dengan dataran ekspo buah-buahan. 

Kami sempat mengunjungi beberapa dewan pameran. Tapi tak sempat nak jelajah semua sebab lutut dah lemah longlai. huhuhuu.. memang best!! Hanya dalam dewan pameran jea sempat diambil gambar. Dalam dewan gerai jualan memang tak sempat sebab masing-masing dah sibuk shoping. Banyak makanan dan buah-buahan dijual di sana. Semuanya murah, so fresh dan yang paling penting halal beb!


Ikan mentah pun ader jual kat sini. Harga memang murah.. tapi saye tak beli takut keta berbau hanyir...

Ni plak ikan kerapu err... lupa ler plak namenyer..

tiram pun ader.. 


Tuan puteri sedang tidur.. nasib baik kami bawak stroller kalau tak memang patah pinggang dukung si kecik nii..

Gerai buku pun ade.. ni gerai buku lelong.. buku mewarna RM1 jea satu..

First time tgk durian isi merah..

Besau giler..

Aquarium taman..


Alangkah bestnye kalau ader taman orkid macam ni..

Bambang Yudiyono.. huhuhu

Asam renda ..

Tandan kelubi - jeruk mesti sodapp!!..

Pucuk putat kegemaran gue.. buahnye rupe nye ceng gini..

Orang Melaka patut bangga..

yeah!

Buah dari planet Marikh..errk??


Buat durian crepe sedapp nii.. .

Labu kayu..memang pelik sungguh!!


 Kami sempat melawat 3 dewan besar yang mempamerkan pameran berasaskan pertanian dan industri makanan. Khemah di ruangan dataran bagi tapak jualan memang sangat luas dan banyak giler.Bayangkan satu khemah besar berair-cond, satu khemah besar untuk expo buah-buahan dan beratus-ratus khemah kecil untuk gerai buah-buahan, bunga-bungaan, pakaian, makanan,minuman dan macam-macam lagi. Sampai patah kaki menjelajah semua gerai jualan tu. Itu pun secara rambang sahaja dan tangan pun merembat yang mana sempat. 

Banyak makanan yang best-best di jual di sana. Sempat jugak merembat kek sarawak yang moist2 tu yang hanye berharga RM26 jea bagi 750g.. Biase mau sampai Rm40 kan??.. Paling puas hati kami sempat memborong durian musang king yang berharga RM8 sekilo.. Humm!.. memang tak sia-sia datang sini.. isi durian tu tuan kedai siap isikan dalam polisterine so takde la kami memikul buah yang berat giler tu... Makanan perencah, ubat-ubatan tradisional, supplement memang tak payah citer.. banyak giler sampai gue tak tau yang rembat yang mane satu... last skali rembat minyak mestika jea.. haahaa.. padahal kat luar sana berlambak!.

Kami tidak sempat untuk melawat tapak pameran haiwan. Sebabnye kami terpaksa menaiki bas shuttle dari tapak pameran yang pertama tadi.(tapak tu pun tak habis jalan..) Jalan kaki memang tak sampai sebab jauh jugak ler. Kawasan tapak pameran haiwan memang luas giler dan memang banyak pameran dan gerai jualan di situ. Kami sempat lalu dengan kereta jea mase nak balik. Pameran rumah negeri kami tak tahu tang mane sebab kawasan nye luas giler. Kena mai 2,3 hari baru khatam kot.. huuhuh... Sekian!



Sempat berposing dengan bunga-bunga segar...uhuhhu!!


p/s- Jom!! berkunjung ke MAHA 2012.. memang syok. Anda disyorkan membawa payung sebab memang panas giler dan  petang-petang hujan lebat.. Pastu kalo bawak kanak-kanak riang ria tu jangan lupe bawakkan stroller kalau tak mau patah pinggang nak melawat semua gerai tuu.. Bagi kaum hawa yang ingin bershopping sakan jangan luper bawak troli ... memang tak nyesal!.. heeeheee




No comments: