Thursday, December 20, 2012

Big Bad Wolf Sale 2012 Di MIECC

Hehe.. Big Bad Wolf Sale ni saye dah kunjungi 2 kali. Habis kopak duit gaji bulan Disember yg belum panas bontot mendiami di dalam akaunku. Huhuu.. Pandai betul la diorang ni buat Sale hujung tahun ngam-ngam jea gaji + bonus baru masuk terus melebur kat diorang. Anyway memang Big Bad Wolf Sale ni memang best giler!

2,3 minggu lepas saye terbaca artikel di dalam FB pasal mini library untuk anak-anak. Prangg!! Ia satu tamparan yg ganass buatku yg langsung tak pernah terfikir pasal tu. sebelum saye hanya ingin mewujudkan mini library untuk diri sendiri jea. Artikel tu memberi guidance kepada ibubapa dalam memilih buku2 yang sesuai dengan perkembangan otak anak-anak. Adui!! sebelum ni saye buat acuh tak acuh jea dalam membeli buku untuk diorang. Aku pikir alah! nanti 5,6 tahun pandai ler tu membaca dan mengira kan? kat sekolah nanti cikgu diorang mesti ajar punye. Saye dulu pun darjah 1 baru nak belajar mengeja.. huk! huk! 
 
Tapi rupenya pendedahan kat rumah sebenarnya amat penting untuk perkembangan minda anak-anak. Humm..  ingat2 balik ada lebih kurang 2,3 bijik jea buku untuk diorang baca, colour and koyaks. Tu yang tak tahan tu.. Saye mula terpikir untuk membeli buku-buku yang sesuai dan berkualiti dengan diorang. Yelah! Abang Aqil dah masuk 4 tahun lebih dan Adik Qaisara baru 1 tahun lebih. Saye try usha kat Popular hari tu buku yang ada gambar dan objek-objek yang boleh dipegang tu memang mahal lebih kurang RM35 kot. Pastu buku-buku yang tebal semua berharga lebih daripada RM20. Pikir-pikir punye pikir saye akan beli buku-buku tu sikit-sikit. Kupujuk hati Alah! korbankanlah budget untuk tudung dan baju-bajuku demi anak-anak kan?

Tetiba 2 hari sebelum gaji masuk ni adik saye bagitau pasal Big Bad Wolf Sale dan saye try tanye member ofis yang dah pergi diorang cakap memang banyak buku untuk kanak-kanak. Hmm.. saye dah tersenyum sambil mencongak2 sisa-sisa duit ada. Argh! saye dah tak kira memang kena pergi ke sana jugakk!! .. .


Sehari selepas tu terus saye pergi ke Big Bad Wolf Sale owhh!! juling mataku.. buku kanak-kanak made in u.s and u.k murah gilers!! buku yang berharga RM30-RM50 kat Popular tu jatuh hanya RM5-RM10 jea. Terus jea ku sambar semua buku-buku yang sesuai dengan anak-anak sambil mengira budget yang ada di dalam poket..Gaji kan tak masuk lagi.. ngam2 duit baki cukup untuk beli air mineral saye blaah!!..


First day sempat sambar 14 biji sahaja.. .heheeee..Ya Allah! syukur sangat2 impianku untuk mewujudkan mini library termakbul dengan budget yang jauh lebih murah.  Saye tersenyum sampai ke telinga..Dalam hati aku akan pergi lagi lepas gaji masuk.. hahaaa..  

Second day saye pergi 2 hari lepas tu.. memang nak patah tangan membimbit buku2 yang berat giler tu.. tapi memang puas hati. Buku anak-anak dah terkumpul dalam 25 bijik, buku saye 4 bijik jea dan 6 bijik buku masakan adik yang dikirim.. Tamak tak?.. kira ni stok untuk setahun la.. harap2 buku2 tersebut dapat membantu diorang belajar mengenal warna, nombor, membaca, mengira dan kawasan2 yg sewaktu dengannya. Sebenarnya tak membazirkan beli buku banyak2 berbanding beli pakaian yang banyak2, betul tak?.. hehee..


Jom tengok hasil tangkapan saye di Big Bad Wolf Sale MIECC hari tu.. 


 Haha... Ni semua hasil penangan Big Bad Wolf Sale yang murah giler..

 Buku anak2 disusun dibawah. Buku2 kecil - buku rabbit, cat, hamster tu semuanya RM1-RM3 jea (Qaisara memang suka sangat..) 
 & buku kanak2 yg lain RM6-RM10 jea tau..

Ni plak buku masakan adik saye yang dikirim. Jumlah semua 5 biji buku baru RM70 jea.. Big Book of Baking tu hanya RM15 jea.. huhu. . mane nak cari murah macam tu?


 Buku mengenai benua China.. buku ni besar dan tebal.
 Harganya baru RM30. Ni buku paling mahal saye beli.. 

 

Jom berkunjung ke Big Bad Wolf Sale!! 
memang berbaloi-baloi saye cakap.. 

7/12/12 - 23/12/12 

Sempat lagiii!!




Sekian. 

 p/s - Entah2! weekend ni saye terjah lagi.. ampun!!!



 

 

3 comments:

Nursha said...

parents yang sporting!
Big Bad Wolf best kan?
hehe

from ::Arkitek Hati::

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

Hazmin Hamudin said...

saya sempat sambar 6 buah buku je dekat BBW ni... Dah selamat abis dah BBW ni. Kena tunggu tahun depan pulak.