Thursday, December 16, 2010

DOAKU PADAMU




Bismillahirrahmannirrahim...
dengan nama Allah yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang..
Selawat dan salam ke atas junjungan mulia nabi Muhammad s.a.w serta para sahabat, ahli bait, para syuhada', para anbiya' dan para ulama'. Ku hadirkan diriku dihadapanmu memohon rahmat dan kasih-sayangmu agar menerima doa hambamu yang lemah dan tidak berdaya ini.Ya, Allah Engkau ampunilah dosaku, suamiku, kedua ibu bapa kami, datuk-nenek kami, adik-beradik kami, sanak-saudara kami, anak-anak kami, rakan sahabat handai kami, jiran-jiran kami, para pelajar kami, rakan sekerja kami serta seluruh umat islam.







 Ya Allah! Engkau kurniakanlah petunjuk dan hidayahMu. Selamatkanlah kami di dunia dan di hari akhirat, tempatkanlah kami dikalangan orang-orang yang soleh dan beriman disisiMu. Ambillah nyawa kami di saat kami benar-benar beriman dan bertaqwa kepadaMu ya Rabb. Hidup dan matikanlah kami dalam iman.Ya! Allah! selamatkanlah kami dari azab api neraka dan seksa kubur. Luaskan kubur kami nanti, selamatkanlah diri kami dari kegelapan kubur dan kesusahan di hari akhirat. Hulurkanlah buku amalan kami di tangan kanan dan permudahkanlah urusan kami di padang Masyhar nanti Ya Allah. Sesungguhnya kami tidak layak memasuki syurgaMu namun tidaklah kami sanggup menghadapi api nerakaMu.




Ya Allah ya tuhan kami yang maha pemurah, engkau jadikanlah kami orang yang benar-benar beriman dan bertaqwa kepada Mu. Bersihkanlah hati kami, pancarkanlah cahaya keimanan di wajah kami, pancarkanlah cahaya hidayahMu dari segenap arah. Bersihkanlah fikiran kami dari segala perkara negatif. Indahkanlah akhlak kami sebagaimana Engkau mengindahkan ciptaanMu terhadap kami. Peliharalah maruah dan kehormatan diri kami. Ya Allah angkatkanlah darjat kami disisi Mu. Tinggikanlah martabat kami pada pandanganMu.



Ya Allah! Engkau hapuskanlah segala fitnah yang pernah dilemparkan terhadap kami. Engkau bersihkanlah nama kami. Jadikanlah fitnah yang dilemparkan sebagai penghapus dosa-dosa kami. Engkau kurniakanlah pengajaran yang berguna kepada mereka yang pernah menabur fitnah ke atas kami. Engkau kurniakanlah keinsafan, petunjuk dan hidayahMu ke atas mereka yang pernah mengumpat, mengata dan memfitnah diri kami. Hanyalah Engkau yang berkuasa terhadap sesuatu. Hanya Engkau tuhan yang menguasai hari pembalasan. Hanya Engkau ya Allah, tuhan yang berhak disembah.

 

Ya Allah! terimalah permohonan hambaMu yang hina ini. Perkenankanlah segala permohonan kami. Sesungguhnya kami serahkan semua urusan hidup dan mati kami hanya kepadaMu ya Rabbul Izzati. Hanya padaMu kami memohon, kami meminta dan tempat kami mengadu. Terimalah Ya Allah!.. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

No comments: