Monday, February 8, 2010

INVESTMENT OH INVESTMENT

Cuti dua hari yang lepas banyak peristiwa yang berlaku. Antaranya kami turun ke Megan Avenue II bagi mencuba nasib membida rumah. walaupun niat hanya sekadar suka-suka namun tempias akibat kekalahan membida sedikit sebanyak menjejaskan mood suami tercinta sepanjang hari. Kesian betul walaupun kami tak begitu berharap untuk menang. So, saya cuba memujuk beliau " kan abang dah solat hajat malam tadi mohon AllAH berikan yang terbaik sahaja. Mungkin ada hikmah disebaliknya kita tak dapat rumah tu", dia hanya mengangguk dan memandang kosong ke syiling. Jauh di sudut hati kuberdoa semoga Allah berikan kami rezeki yang berkat dan melimpah-ruah suatu masa nanti.

Hari selepasnya saya bersama rakan turun ke Mentakab dan ke Kuantan atas urusan bisnes. Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Mentakab memakan masa 1 jam 30 minit. Selesai urusan disana, kami meneruskan perjalanan ke Kuantan pula. Di sana saya sempat juga meninjau harga-harga rumah, mana tahu kot2 sesuai untuk dibuat flipping. Hmm.. susahnya nak buat keputusan untuk beli rumah. Banyak research kena buat sebelum kata yes.. huhuhu.. saya selalu pesan pada diri sendiri investment yang melibatkan ratusan ribu ringgit perlu buat calculation betul2 sebelum tindakan diambil. Once dah tersilap, kita akan tanggung negative cashflow ataupun flipping jadi sleeping.. nauzubillah.

Balik dari kuantan semalam sampai jea di rumah dalam pukul 12 malam. walaupun penat, tapi hati terasa teruja kerana saya yakin setiap pengorbanan yang kita lakukan pasti Allah akan bayar balik. Insyaallah.. Syukur pada Allah kerana murahkan rezekiku dan permudahkan perjalanan kami sepanjang 2 hari.

No comments: