Wednesday, May 2, 2012

MINAT BARU!

Setelah lama tidak membaca buku-buku motivasi yang menjadi kegilaan saya sebelum ini, aura untuk membaca buku semakin pudar. Ini kerana laman-laman blog yang beilmiah sangatlah bersepah-sepah menyebabkan saya berfikir mencari ilmu di internet adalah langkah bijak untuk menyelamatkan wang.. hehehe...

                                                    

Tetapi baru-baru ini, seorang kawan memperkenalkan buku thriller yang sangat hebat iaitu Fiksyen 302 karangan Ramlee Awang Murshid. Buku tersebut telah menyebabkan hidup saya tidak tentu arah kerana asyik berfikir sampai bermimpi ngeri mengenai ending nya. Pelbagai questions marks  muncul di benakku sehinggalah novel tersebut habis dibaca baru hidup ini kembali tenang. Pergh! memang dasyat sungguh penangan novel Fiksyen 302.

                                                                Ramlee Awang Murshid

Kemudian, kawan saya yang sememangnya HANTU Ramlee Awang Murshid itu memberi buku lain pulak iaitu Sutera Bidadari. Novel tersebut tersangatlah hebat dan penuh dengan fantasi yang akhirnya kembali kepada pencipta Allah s.w.t. Heronya ialah seorang Pahlawan yang digelar Laksamana Sunan adalah pendekar yang sangat hebat dalam kependekaran dan ilmu agama. Saya yakin kalaulah mat salleh  ambik novel tu jadikan filem konfem box office seantero dunia. Novel tu lagi best dan lebih hebat dari cerita Lord of The Ring..


Kesan daripada itu, kini ini saya menjadi pemburu karya Ramlee Awang Murshid. Err.. sanggup tu walaupun duitku habis. So,sempena pesta buku 2012 di PWTC yang sedang berlangsung ni, saya dengan rasminya telah memborong novel Ramlee Awang Murshid iaitu Bagaikan Puteri, Hijab Sang Pencinta dan Ungu Karmila. Novel Cinta Sang Ratu dah beli dah hari tu.. Target saya kali ni akan mengumpul semua Epik Lengkap Laksamana Sunan.(ish!2x tamak!.. tamak!..) Kalau  nak tahu lebih banyak mengenai novel Ramlee Awang Murshid ni klik jea kat SINI .


Aisey! ade satu lagi novel yang belum saya dapat iaitu Cinta Sufi. Trilogi Laksamana Sunan ini dah sampai penghujungnya iaitu Musafir Sunan. Novel ini akan menjengah di pasaran pertengahan Mei nanti... Tak sabar uhh!!!...  

Haa.. ini harganya kalau nak order melalui website : 
Epik Lengkap Laksamana Sunan (RM 155.00)              
[Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencinta, Cinta Sufi. Sutera Bidadari & Sunan Musafir]



  
Akhir kata, alangkah indahnya kalau semua pemuda pemudi menjadikan Laksamana Sunan sebagai Idola. Dia adalah pahlawan yang sebenar. Gagah melawan musuh. Jiwanya kental mengharap redha Ilahi. Cintanya tulus kepada Allah. Dia Laksamana agung yang sanggup berkorban apa sahaja demi menegak kalimah lailahaillah.







p/s - Macam nak borong semua novel tu... huk! huk! huk!

No comments: