Wednesday, January 26, 2011

WESTERN VS EAST

Bila time balik kerja pada Isnin lepas, En. Hubby dah inform siap-siap dia dah makan kat ofis. Alamak! malasnya nak singgah beli makanan kat kedai. So, saya selongkar jea peti ais dan masak jea simple-simple apa yang ada kat rumah. Janji boleh makan. Tak kisah la walaupun masakannya nampak macam kelakar!.. Jadi, terhasillah menu yang booombasstik......
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-



 
haaa... Inilah masakan yang menggabungkan kedua-dua budaya. Barat dan timur.
Black pepper chicken grilled vs budu..muahahha!!



 



 
Nyum! nyum! Nyum!... menyelerakan. Resepi Black pepper chicken grilled tu senang jea.Perapkan ayam tu dengan lada hitam dan bawang putih yang ditumbuk halus. Pastu campurkan dengan sos tiram, sos tomato dan kicap sket. Perap lebih kurang siap mandi dan solat, bakarlah dalam ceper yg tak melekat dengan api yang kecil jea.. Pastu taburkan bawang besar yang ranggup kat atas tu. Makan plak dengan nasi yang panas-panas... lastly, selitkan budu sebagai aksesori tambahan.
Pergh! memang layan habis..

-
-
-
Selamat mencuba!.. haha..

4 comments:

Heidi Shafiq said...

budu? hahaha.. :D

Encik Luncai said...

sangat kreatif..nampak sedap..nyum nyum

Pencarian Blog Paling Ringan, Ideal dan Berat 2011

bantalbucuk said...

kalau ada budu je memang semuanya jadi sedap..hehe

Skype Crew said...

mmg nmpk kelakar tp klu budu ada semua jadi..kn3..hehe