Wednesday, December 8, 2010

MAHA 2010

Cuti pada minggu lepas kakak sekeluarga dari Kuantan datang bercuti di Kuala Lumpur. Jumaat malam mereka bermalam di rumah saya dan  Sabtu keesokkannya saya sempat membawa mereka ke MAHA 2010 di Serdang. Kami konvoi 2 buah kereta.

Sampai di pintu masuk pukul 10 pagi tetapi mak aii!! kereta punyalah banyak pukul 11 baru kami boleh masuk tempat parking. walaupun begitu saya rasa amat  berbaloi walaupun ramainya orang . Cuma kena sabar lebih sikit la.. ha.. ha..

Booth pameran sangatlah banyak sampai kami hanya sempat melawat dewan A sahaja dan  melawat ke tapak binatang ternakan. Jom kita tengok tempat- tempat yang sempat dilawati.



 Ni masa baru sampai, sempat lagi berposing depan lori pembajak yang dijadi "bas shuttle" ke tapak pameran.
 Tengoklah gelagat Aqil dan sepupu-sepupunya yang excited menaiki lori shuttle. Kat sebelah kiri tu abang ipar dan anak-anaknya iaitu Abdullah di atas riba dan Adham yang memakai baju oren. Sorang lagi kat sebelah kanan yang duduk dicelah-celah saya dan che teh ialah nurul iman.

 Pokok yang boleh ditanam tetapi perlu dirahsiakan namanya.. ha.. ha..



Lembu yang besar dan pelik. Tengoklah kepalanya berbulu macam bebiri. Adik saya kata lembu ni dikacuk dengan bebiri.. yalah tu..

 Nurul iman yang geram tengok penyu di dalam kolam tu..



haa.... ini kenderaan kesukaan Aqil. Tengoklah mana dia bagi Abdullah duduk atas kerusi tu.. kedekut betul!



Kambing kegemaran si Aqil.. panjang betul tanduknya... heeeee......

 Ni pula kami masuk ke taman arnab. Aqil punyalah seronok mengejar arnab tetapi takut nak pegang.. Abdullah rileks jea.. siap peluk-peluk lagi arnab tu.. ha.. ha..


Mak Lang dan Aqil sempat aje bergambar dengan lembu gergasi ni.. Aqil tak nak tengok kamera sebab takut lembu tu sondol dia.. ha.. ha..

 Buah ni nama buah mentega. Ha.. kenapa namanya mentega?.. dikatakan rasanya sebijik macam mentega. so, kalau nak buat kek pakai buah ni jea la.. tak perlu beli mentega.. he.. he.

Saya sempat lagi berposing dengan pemenang no. 1 gubahan bunga menggunakan tumbuh-tumbuhan.. memang cukup kreatif!



Di tapak pameran orkid.. hmm.. Dr Karimah tu menyibuk aje..........

 En. Hubby yang berbaju hijau tu tengok ape yea?..

Hmm.. cantikkan orkid ni walaupun berwarna gelap... Geram tengok orkid yang cantik-cantik kat sana. Jadi saya terus membeli 2  pokok orkid di tapak jualan walaupun tak tahu nak tanam kat mana... ha.. ha..

Itu sahaja gambar yang sempat dikongsi sepanjang Maha 2010 hari tu..Lepas balik tu,badan habis sakit dan penat namun sangat berpuas hati..Tahun-tahun depan kami mesti datang lagi.. ha.. ha..

2 comments:

Abdul Razak said...

suka dia pegi MAHA 2010 eh, asyik gelak je..hehehe.

atikNAOshi said...

sy follow blog akk..
sy tlibat MAHA ari tu..booth kmbing dorper :)