Thursday, February 24, 2011

HARI KRAF KEBANGSAAN 2011

Semalam berlangsung Hari Kraf Kebangsaan yang diadakan
di Kompleks Kraf Kuala Lumpur.
Pelbagai pameran kraftangan yang memukaukan mata
disajikan kepada pengunjung.
Para isteri dan wanita-wanita di luar sana
(yang bekerja gomen terutamanya..) 
diharap membayar dahulu segala bil,
ansuran kereta, rumah dan sebagainya
sebelum melangkah kaki ke sana.
Ini kerana dibimbangi duit gaji yang baru masuk hari ini
tak sempat panas "bontot' duduk di dalam bank. 
Jom kita layan lawatan Che Munn ke sana semalam
selepas jea balik daripada kerja..
 ( Nasib baik pergi sebelum duit gaji masuk..uish!!)








Ni banner iklan.. jom 3x!.. jom heboh2x..







Jalan Conlay tau.. Kalau dari Bulatan Kg Pandan tu, masuk jea Jalan Tun Razak.
Then lepas jea trafic light depan Hospital Prince Court tu ader simpang kecil sebelah kiri..
Masuk jea sempang tu ikut signboard HKK yg bersepah tu...






Booth A - Cantik btul ruang pameran dalam ni. Siap ader kolam pancuran lagi..
Kat sini banyak kraftangan yang cantik...
geram jea aku nengoknya..






Haa.. cantik tak? harganya pun berbaloi jugak..




Yang ni memang kreatif giler!.. 
Bunga telur yg diperbuat dari kulit buah hutan....
nasib gue dah kawin.. RM4.90 jea seketul ni..
Letak dalam keta pun cantik.







bunga yang diperbuat daripada daun getah..
 lawa babe!  RM3 sekuntum..




Bakul2 yang cute..
Sesuai untuk simpan kain yang belum berlipat
 takpun tempat simpan mainan anak yang bersepah tu...





Bunga ni memang aku kagum..
diperbuat daripada serabut sayur petola yang  dah tua..
Memang kreatif!!!





Kasut ni jual sebelah jea..





 Beg-beg mengkuang yang menggoda jiwa!..




Labu sayung versi rotan..  Letak bunga pun cantik!.





Set sofa traditional... memang stylo!







Booth B - kat sini pameran hiasan dalaman rumah..
Contohnya macam hiasan kat atas ni.




Kelabu mataku..uhhh!








Katil tu saje dah RM4K.. belum masuk yg backdrop belakang tu lagi..
Kualiti memang puas hati..




Frame kayu tu harganye RM3K ...pergh!





Bangku yang cantik!...





Sofa rotan yang menawan..







Meja ni berlubang-lubang pun harganya RM3k..
seni wooo!!







Haa.. ni plak ader kat dewan bawah galeri pameran.
Penuh ngan aksesori dan pakaian ....





Pergh! memukau woo!..





Orang belum ramai lagi sebab ni baru firstday..




Hmmm.......



Errr..........




Songket-songket yang cantik dan pastinya mahal!..
padanlah dengan buatannya yang halus dan berkualiti..





Agak2nya kalo orang Afrika pakai batik mesti nampak cantik mcm ni kan?





Haa.. ni plak booth C dan D..
Kat sini sume jualan batik & sutera...




Rombongan Che Munn yang rambang mata...







"ibu! cantiknye"!...
Ibu memang cantik ...






P/s : Konfem! mengucap panjang kaum suami kalo bawak isteri datang sini...







SEKIAN~

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat tengahari fifah..
ya ampun...gile kentang..mmg menarik kalbu..
mujur ku jauh..kalau idak.......
hehehehehe

~ Cik Azz ~ said...

Uiii...

Tak lenguh ke kaki tu berjalan.. Kalau akak la, mau krem betis.. haha..