Monday, May 9, 2011

KELEBIHAN BIO AURA


Menurut laporan WHO mengenai air minuman seisi rumah, didapati 1.6 juta kes kematian diarea yang berlaku setiap tahun adalah berkaitan dengan air minuman yang tidak selamat dan persekitaran yang tidak bersih.Maka, memilih sebuah penapis yang berkesan adalah sangat penting.





Bagaimana menentukan keberkesanannya?

Dapatkan jawapan daripada soalan-soalan yang dikemukakan di bawah:Air minuman yang disalurkan keluar dari paip air rumah saya kerap tercemar.


Adakah Bio Aura dapat mengatasi masalah ini?

Bio Aura Hi-Tech Water System mengaplikasikan teknologi sistem penapisan yang canggih dan terkini. Ia terdiri daripada 6 penapis dan dapat mengatasi masalah pencemaran air minuman. Ia Tiada toksin, tidak berbahaya, dan tidak berbau asing;Unsur-unsur mineral yang seimbang;Nilai pH cenderung kepada alkali;Molekul-molekul yang kecil.




Bolehkah penapis biasa mengatasi masalah seperti yang dinyatakan di atas?

Penapis-penapis di pasaran dapat menapis keladak pejal dan membasmi mikroorganisma. Akan tetapi, ia tidak dapat mengekalkan unsur-unsur mineral yang baik untuk badan. Selain itu, nilai pH air yang ditapis oleh penapis biasa adalah lebih kurang 6 dan berasid, padahal badan manusia memerlukan air yang bernilai pH 7~ 8, beralkali.


Apakah kelebihan air Bio Aura?

Mengaktifkan sel-sel, memperkuatkan sistem imunisasi;Daya resapan yang kuat, meningkatkan fungsi metabolisme;Kandungan oksigen yang lebih tinggi, berfungsi antibakteria;Daya larut yang kuat, membantu memperbaiki masalah sakit jantung, otak dan saluran darah.


Adakah penting untuk mengekalkan unsur- unsur mineral?

Mineral (seperti kalsium, magnesium, selenium dan sebagainya) adalah salah satu unsur penting dalam badan manusia. Sebagai contoh, magnesium yang larut dalam air berperanan penting untuk mengelakkan berlakunya penyakit jantung. Kenyataan ini telah diakui oleh saintis. Oleh itu.



Mengapa kita perlu meminum air yang beralkali?

Susuk badan yang bersifat neutral atau beralkali adalah paling baik untuk sel-sel, kerana dapat membantu dalam metabolisme badan, menyingkirkan bahan yang belum dihadam dan toksin, meringankan beban organ-organ dalaman dan Sebaliknya, susuk badan yang bersifat asid membebankan ginjal dan hati, mudah berlakunya penyakit tamadun serta berasa letih, tidak sabar, gemuk, tertekan, tidak cukup tidur dan mengalami penuaan sebelum usia.




Apakah itu air bertenaga dan bagaimana ia mempengaruhi kesihatan kita?

Air bertenaga bermaksud air yang molekul-molekulnya besar dan berselerak telah dipecahkan kepada dan berperanan sebagai medium nutrien. Ia membantu dalam:Penghadaman;Menyingkirkan bahan buangan;Melicinkan sendi-sendi;Mengimbangkan suhu badan;Mengekalkan fungsi-fungsi sel;Mengekalkan metabolisme tisu seperti limfa, darah dan sebagainya.



Adakah unsur-unsur berguna air Bio Aura akan terjejas jika ia dididih atau disejukbekukan?


Tidak, air Bio Aura mempunyai molekul-molekul kecil yang terusun rapat dan stabil. Maka, unsur-unsur berguna Sebenarnya, Bio Aura telah menyingkirkan bahan-bahan yang berbahaya dan mengekalkan unsur-unsur berguna, maka ia boleh terus diminum tanpa dididih.



Adakah air Bio Aura sesuai diminum oleh bayi atau kanak-kanak?

Sudah tentu! Orang tua dan wanita mengandung juga sesuai meminumnya. Air Bio Aura sesuai diminum oleh seisi keluarga anda.



Perlukah Bio Aura kerap diselenggarakan?

Hanya perlu menukar penapis megikut jadual penggantian yang disarankan. Bagi penapis seramik (penapis A), anda perlu mencucinya setiap 3 atau 4 minggu, bergantung kepada kualiti air tempat yang anda duduki.



Maklumat lanjut boleh menghubungi saya di talian 017-2404006 (Pn. Fifah Murni)

3 comments:

Mak Jemah said...

saya dah pakai bio-aura nie 2 thn...siap promo kat mak & adik soh pakai kat umah masing²...motip: malas nak masak air..hahahaha..

Madd said...

uhhuuhuhhu....
ade rezeki boleh cuba...

Unknown said...

salam...
Eza Ridzwan : Bio Aura sungguh baik untuk kesihatan sekeluarga.

Mohd Ridhuan : Sungguh berbaloi!..