Wednesday, February 2, 2011

TABIAT PELIK


Setiap orang pasti mempunyai tabiat yang agak pelik atau luar biasa. Mungkin benda/perkara tu biasa pada orang lain tapi tidak pada kita.

Tabiat saya yang mungkin agak pelik (tak pelik pun.. ) ialah fobia tahap gaban dengan labah-labah. 



Ngko ni kalau gambar cartoon memang nampak cute. Cube tengok yang betul... Ngeri sih!


Tahap fobia saya ni memang kritikal giler sebab saya tak boleh melihat ia secara real, gambar, visual atau hatta mendengar orang bercerita. Hmm.. teruk dop?dan kalau saya ternampak labah-labah pasti saya tak boleh tidur malam tu. Eventhough, kalau saya bermimpi terjumpa labah-labah itu adalah mimpi yang sangat ngeri pada saya.




Bergaya macam model. Perasan lawa.... boleh blaah!!


Walaupun anda berasa perkara ini adalah sesuatu yang mungkin kelakarkan?(owh! gelakkan kite yea?)...huuhh!!! Errr...Pernah suatu masa dulu,saya punyalah excited balik ke rumah nenek di kampung. Siap makan-makan, lepak dan bersembang dengan nenek hampir sehari suntuk .Tiba-tiba  baru perasan ada labah-labah dekat syiling rumah tu. (dah ler besar giler!). terus saya menjerit dengan muka tak sempat nak cover (huuwaaa!!!!.. habis satu kampung dengar). Pastu cepat-cepat ajak suami balik ..huhuh!. Kesian nenek. Nasib baik dia memang faham perangai cucunya yang sorang ni. 
So, lepas daripada peristiwa tu saya akan sangat berhati-hati bila berkunjung ke situ.(Sebelum naik rumah tu saya akan intai-intai sekeliling rumah tu macam polis FBI masuk rumah penyamun)... Tu ler tak baca bismillah bile masuk rumah. Padan muke sendiri.


sudah la! gaya menggoda macam Rozita Che Wan. Dah keturunan labah-labah tu.. labah-labah le jugak.. 


Kalau nak tahu saya pernah menonton rancangan terapi bagi orang yang terlalu fobia dengan labah-labah dalam channel nat geo.. (err.. tajuk rancangan tu dah lupe la plak). Tapi tak dapek den nengoknye sampai habis cause time dia tunjuk binatang tak senonoh tu terus tv ter off ngan sendiri....(bukan salah gue, tu adalah tindakan refleks) huhuh! memang sah kefobiaan saya ni tak boleh dirawat lagi... 
urfabour sih!
 
70 keturunan ngko kite tak suke tau! benci! benci! benci!



So, apa kata pada entry kali ni jom  kite pakat-pakat kongsi citer pasal benda yang menjengkelkan atau yang paling fobia dalam hidup... cayalah! 

Andalah member paling sporting!!! 
syabas betty!!



3 comments:

Hafriz Mohamad said...

Sy fobia brdiri depan2 khalayak ramai.. huh.. ketar lutut.. malu rase.. ~_~

Nida n' Hanafi said...

Salam dari Auckland

Saya fobia tengok benda yang menjalar.... eiiiiii, sampai seminggu ketar lutut..

p/s: malam tadi mimpikan dikejar labah2.. apa petandanya ek

wani husin said...

saya memang fobia dgn labah2...siyes..dari kecik sampai sekarang....kalau pi aquaria klcc mesti tak pernah buka mata kalau lalu kat tempat labah2..i hate them...sob sob