Thursday, March 31, 2011

BUNUH DIRI

Masa nak turun pergi kerja pagi tadi, baru teringat ikan kat dalam akuarium sudah beberapa hari tak bagi makan. Sebelum mengambil makanan hati saya terlintas
"Aik! nape ade ikan DBKL jea? mana udang sekor lagi?" hairan betul saya.
Saya cuba menjenguk-jenguk di sekitar akuarim namun hampa.
"Ish! pergi maner plak si udang ni?"
Tiba-tiba  terpandanglah di belakang kerusi sebelah akuarium tergolek jenazah si udang tu.
"Adui! nape la ngko bunuh diri udang oi?!!" gerutu saya.
Aqil plak terus menjerit,
"Ibu! udang dah mati lah!".. Eh! eh! dah matilah!..Udang matilah! dia panjat!...
"Iyea!",balas aku setelah ayat itu diulang-ulang hampir 3,4 kali.. hahaha!
Kesian Aqil udang die dah mati.



Lebih kurang macam nilah rupe udang si Aqil
tapi kaki yang biru tu takdelah panjang macam tu..



Sebenarnya hujung minggu lepas En. Hubby baru jea bersihkan akuarium tu dan menambah air sehingga hampir penuh. Tak sangka betul udang tu bley panjat keluar sebab lubang diatas akuarium tu agak kecil. Mungkin betul-betul  telus badan dia.. Tapi tak tahu la die nak gi mane. Die ingat ada sungai kot kat area situ. Adui! Lepas ni saya nak gi lepaskan si DBKL tu. Dah besar panjang ni mulalah nak tunjuk terrer..Bela anak-anak ikan lagi senang tak payah pening kepala... uhuhh!!




p/s - nasib baik hang tu udang, kalau manusia konpem! tak cium bau syurga!!... hehehe..

No comments: